سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

در جریان مهدی هاشمی، هنگامی که وزارت اطلاعات با جدیت آن موضوع را پیگیری می کرد، روزی آقای هاشمی رفسنجانی از باب خیرخواهی به اینجانب گفت: «چه‌بسا امشب امام از دنیا برود و فردا آقای منتظری رهبر باشد؛ در آن صورت تو نمی‌توانی در داخل ایران

ماجرا از چه قرار است؟
مهدی هاشمی (مسئول واحد نهضتهای سپاه پاسداران) که برادرش داماد آقای منتظری است، به جرم گردآوری سلاح، ترور، آشوب و اقدام علیه امنیت کشور از سوی وزارت اطلاعات تحت تعقیب قرار میگیرد. آقای منتظری که در آن زمان قائم مقام رهبری است، به شدت از وی حمایت میکند؛ اما امام بر پیگیری مساله پافشاری میکند و مهدی هاشمی در نهایت اعدام میشود. برخورد تند آقای منتظری با این جریان، به عزل وی از قائم مقامی رهبری منجر میشود.


امام چه می گفت؟
آقای ری شهری که در آن زمان وزیر اطلاعات بوده است میگوید
امام فرمودند: «این تکلیف شرعی توست که باید انجام دهی. به هرجا که می‌خواهد، برسد. مساله،‌ مساله‌ی اسلام است». عرض کردم: «برخی از باب خیرخواهی (این برخی را در چند خط آینده بهتر میشناسیم) مرا به مدارا و ملاحظه‌ی آینده دعوت می‌کنند». امام فرمودند: «آن [عمل به تکلیف] ترسی ندارد. این [جریان مهدی هاشمی] ترس دارد. (ری شهری. سنجه انصاف. نشر دارالحدیث. تهران. صفحه 120)


آقای هاشمی در این میان کجاست؟
آقای ری شهری که در آن زمان وزیر اطلاعات بوده است می گوید
در جریان مهدی هاشمی، هنگامی که وزارت اطلاعات با جدیت آن موضوع را پیگیری میکرد، روزی آقای هاشمی رفسنجانی از باب خیرخواهی به اینجانب گفت: «چه‌بسا امشب امام از دنیا برود و فردا آقای منتظری رهبر باشد؛ در آن صورت تو نمی‌توانی در داخل ایران زندگی کنی. بنا بر این،‌ مصلحت نیست موضوع مهدی هاشمی را اینطور دنبال کنی». (ری شهری. سنجه انصاف. نشر دارالحدیث. تهران. صفحه 36)

و نیز آقای منتظری در ماجرای بازجویی از دامادش (هادی هاشمی)، با یکی از سران قوا تماس میگیرد و درخواست میکند که به علت رعایت احترام، بازجویی از وی در منزلش انجام شود. این رییس قوه که چند خط دیگر با او آشنا میشویم، یکی دیگر از سران قوه را واسطه گفتگو با آقای ری‌شهری میکند. واسطه دوم به آقای ری‌شهری می‌گوید:
«آقای... [یعنی همان واسطه اول] می‌گوید آقای منتظری جوری با من صحبت کرد که من بریدم. حالا شما خیلی فشار نیاورید». در پاسخ عرض کردم که «ایشان از اول هم بریده بود؛ زیرا [این آقای رییس قوه] از ابتدا با برخورد با جریان مهدی هاشمی مخالف بود»... با دفتر امام تماس گرفتم و جریان پیغام آقای منتظری و نظر دو تن از سران قوا را گفتم و کسب تکلیف کردم. پاسخ این بود که «امام فرمودند همانطور که اطلاعات می‌گوید عمل شود». (ری شهری. سنجه انصاف. نشر دارالحدیث. تهران. صفحه 196)
برای اینکه این آقای رییس قوه بریده و مخالف را بشناسید،‏ نقل قول اول آقای ری شهری را دوباره بخوانید.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">