سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

چین بار دیگر جنجال تبلیغاتی رسانه‌های غربی و برخی محافل اروپایی برای تحت فشار قرار دادن این کشور در جریان بازیهای المپیک را بی‌اساس دانست و اعلام کرد : " تلاش‌ها برای تحریم المپیک ، محکوم به شکست است."

به گزارش ایرنا ، " جیانگ یو " سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در پکن میزبان بازیهای المپیک به خبرنگاران گفت : " کسانیکه با سواستفاده از مساله المپیک ، درصدد اعمال فشار و تهدید علیه چین هستند،به اهداف خود نخواهند رسید."
وی این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگاری مطرح کرد که پرسید" واکنش چین به گزارش سازمان عفو بین‌الملل که قرار است بزودی درانتقاد از عملکرد چین منتشر شود ، چیست ؟
وی گفت : این سازمان همواره گزارش‌های انتقاد آمیزی درباره چین منتشر کرده است . رفتار عفو بین‌الملل با چین رفتاری خصمانه است.

سخنگوی چینی اضافه کرد : همه در برابر قوانین برابر هستند . هیچکس حق تجاوز از قوانین را ندارد و باید در چارچوب قوانین عمل نماید.

سازمان عفو بین‌الملل تاکنون درگزارشهایی ازاقدامات چین درسرکوب مخالفان به بهانه تثبیت اوضاع برای برگزاری بازی‌های المپیک ? ?????پکن انتقاد کرده است.

این سازمان پیشتر اعلام کرده‌ بود که سرکوب مخالفان در چین با نزدیک شدن به ‌المپیک تشدید شده است.

وزارت خارجه چین،گزارش عفو بین‌الملل را توام باانگیزه‌های سیاسی‌ می‌داند و از این سازمان درخواست کرده است تا دیدگاه" متعصبانه و نادرست " خود درباره چین را اصلاح کند.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">