سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

انتقاد علم الهدی از مشایی و علی آبادی

چهارشنبه 87 فروردین 14 ساعت 2:0 صبح

امام جمعه مشهد مقدس به نقد عملکرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین سازمان تربیت بدنی پرداخت.


به گزارش «فردا»، حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس ضمن انتقاد از برخی سازمان های دولتی گفت: آن استراتژی که در سیاست خارجی و اقتصاد{دولت}داشته در عرصه فرهنگی نداشته است. انتظار ما هم از دولت احمدی نژاد که می گوید دولت من دولت انتظار است، بیشتر از این است. بنده هم اکثر نقد هایی که به دولت داشته ام در حوزه مسائل فرهنگی بوده است.

وی که با ویژه نامه خراسان مصاحبه می کرد در ادامه افزود: به عنوان مثال باید به مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد که عملکردش ضد فرهنگی بوده و هم اکنون نیز این گونه است.

علم الهدی در بیان دلایل پیرامون انتقادش افزود: ببینید این ها همه چیزها را توسعه داده اند و دنبال همه چیز هستند، فقط دنبال یک سری معیار های غربی پوسیده هستند. توریستی که آقایان ادعا می کنند به هیچ وجه د رکشور ما قابل توسعه نیست زیرا جواب نمی دهد. آن چیزی که در کشور ارزش دارد ولی به دنبال آن نرفته اند و برای آن استراتژی ندارند، و اصلا به نظر می رسد هیچ علاقه ای به آن نداشته باشند، حضور زائران خارجی در مشهد است.

وی افزود: سال قبل حدود 700 هزار زائر خارجی به مشهد آمده بودند که این تعداد به مراتب بیش از آمار بسیاری از کشور های اسلامی و آسیایی دیگراست. سازمان گردشگری هیچ کاری برای توسعه زیارت خارجی ها نکرده است. این کارهایی هم که شده توسط سازمان گردشگری نبوده است. سازمان گردشگری علاوه بر اینکه در این زمینه ها قدمی برنداشته علاوه بر آن در توسعه مفاسد اولی بوده است. در این شهر خیلی از خراب کاری ها زیر سر آژانس های گردشگری است.

امام جمعه مشهد افزود: تربیت بدنی هم همینطور است. البته آقای علی آبادی در راس این سازمان یک فرد ارزشی است ولی این آدم خوب نتوانسته حتی یک سر سوزن جریان تربیت بدنی را به سمت ارزش ها هدایت کند.

به گزارش فردا علم الهدی در ادامه این مصاحبه به بیان نظراش درباره موسیقی پرداخت و گفت: نظر کلی من در مورد موسیقی این است که این هنر نمی تواند ارزش های دینی ما را زیبا کند زیرا اگر این ابزار در زیباسازی ارزش های دینی موثر بود ائمه (ع) قبل از همه از این ابزار استقاده می کردند.

وی افزود: با این حال می بینیم ائمه (ع) با وجود اینکه پول های گزافی به شاعرانی نظیر فرزدق و کییت داده اند، چنین حمایتی را از موسیقی نکرده اند. اهل بیت ضد هنر نبوده اند. پیامبر اکرم (ص) به حسان بن ثابت می گویند: روح القدس در تو دمیده شده است. معصومین در مقام استخدام شعر در حوزه معارف دینی این گونه عمل کرده اند. پس معلوم می شود موسیقی نمی تواند در راستای ترویح معارف دینی مورد استفاده قرار گیرد. البته آنچه در نظام اجرا می شود باید مبتنی بر قتوای امام راحل (ره) اجرا می شد و مقام معظم رهبری باشد.

حجت الاسلام علم الهدی در ادامه به بررسی فعالیت گروههای موسیقی در شهر مشهد پرداخت و گفت: در مورد اجرای کنسرت موسیقی در مشهد، این کار مثل نواختن موسیقی در کنار حرم امام رضا (ع ) است. با آن مطالبی که گفتم و حدیث پیامبر اکرم (ص) "بین الجبلین روضه من ریاض الجنه" شهر مشهد همه اش جزو حرم امام رضا (ع) است و همانطوری که هیچ موسیقی دانی به خود اجازه نمی دهد در حرم امام رضا (ع) به نوازندگی بپردازد لذا در مشهد نیز نباید کنسرت موسیقی اجرا شود.

وی تاکید کرد: تفاوت مشهد و سایر مراکز استان های دیگر باید به این باشد که کنسرت موسیقی در آن اجرا نشود، هر چند همانطور که گفتم کلاس موسیقی پا برجاست.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">