سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

ساختار جدید قدرت در روسیه

جمعه 87 فروردین 30 ساعت 1:57 عصر
با انتخاب شدن ولادیمیر پوتین به عنوان رئیس "حزب روسیه متحد"، تغییرات ساختاری قدرت در عرصه سیاست و حکومت روسیه، کامل تر شد و زمینه برای تقویت جایگاه ریاست جمهوری جدید در آینده فراهم گردید.
در حال حاضر سه راس قدرت، یعنی رئیس دومای دولتی روسیه که
رهبری "حزب روسیه متحد" را بر عهده دارد و نیز ولادیمیر پوتین، رئیس این حزب، در کنار همکار نزدیکش، دیمیتری مدودف که هجدهم اردیبهشت ماه آینده بر مسند ریاست جمهوری روسیه تکیه خواهد زد، عرصه سیاست و حکومت را در این کشور قبضه کرده اند و با بهره گیری از پشتوانه مردمی که حاصل حمایت از سیاست ها و برنامه های توسعه ای پوتین است، هدایت و راهبری روسیه را در عرصه روابط بین الملل بر عهده گرفته اند.

این ویژگی، افزون بر بهبود شرایط اقتصاد داخلی، می تواند در بعد سیاست خارجی نیز تاثیر شگرفی بر جای گذارد. به ویژه آنکه روسیه، در حال حاضر به لحاظ امنیتی، از سوی ساختارها و پیمان های دفاعی غرب، تحت فشار قرار دارد و برای رویارویی و مقابله با تهدیداتی که از ناحیه اجرای برخی طرح های امنیتی غرب، نظیر "سپر دفاع موشکی آمریکا" در شرق اروپا و گسترش جغرافیایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" به سمت شرق اعمال می شود، باید خود را آماده سازد.

برگزیده شدن پوتین به عنوان ریاست "حزب روسیه متحد"، با توجه به برخورداری وی از تجارب ارزنده و حمایت های مردمی، می تواند زمینه را برای رسیدن به جایگاه نخست وزیری و ایفای نقشی هدایت کننده و پیشتاز در مواجهه با چالش های آینده در روابط خود با اروپا و آمریکا، فراهم نماید.


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">