سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

تلاش لندن برای جدایی از سیاست های بوش

جمعه 87 فروردین 30 ساعت 1:57 عصر
دومین سفر گوردون براون به آمریکا در شرایطی انجام می شود که کمتر از یک سال از کناره گیری تونی بلر و روی کار آمدن براون می گذرد. تونی بلر زمانی از سمت نخست وزیری کناره گرفت که انتقادات درباره سیاست های وی به ویژه در حوزه همکاری با جرج بوش تشدید شده بود و هزینه های جنگ در عراق و ناکامی های انگلیس در جنوب عراق ، دولت بلر را بیش از پیش زیر فشار قرار داد .
به همین علت براون از حزب کارگر با انتقاد از سیاست همراهی با آمریکا و شعار خروج نیروهای انگلیسی از عراق پا به صحنه گذاشت .
براون بلافاصله در نخستین سفر خود به آمریکا در تابستان پارسال کوشید تا نسبتاً با احتیاط و محافظه کاری با جرج بوش برخورد کند ؛ زیرا مشاوران وی می دانستند که نزدیکی لندن به واشنگتن با توجه به موقعیت متزلزل بوش در سال پایانی ریاست جمهوری آمریکا به صلاح آنها نیست . 
اکنون براون پس از گذشت کمتر از یک سال در حالی به آمریکا می رود که کارنامه اقتصادی و سیاسی وی با انتقاداتی روبه روست .
اخیراً حزب مخالف محافظه کار ، براون را متهم کرد که برخلاف شعار های خود قصد خروج نیروهای انگلیسی را از عراق ندارد .
از سوی دیگر دولت کارگری در ماه های گذشته زیر تاثیر بحران مسکن در آمریکا نگرانی خود را از رکود مالی در انگلیس اعلام کرده است و شخص براون در نطق سال جدید میلادی تاکید کرد که مردم باید اوضاع سخت اقتصادی سال 2008 را تحمل کنند .
برخی معتقدند که براون برای حل مشکلات اقتصادی به واشینگتن می رود و همچنین در زمینه ادامه همکاری با آمریکا در عراق در این سفر مذاکرات سختی با بوش خواهد داشت .


  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">