سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

نامزد نامحبوب صهیونیست ها در آمریکا

جمعه 87 فروردین 30 ساعت 2:14 عصر

برخلاف نگرانی که یهودیان و صهیونیست ها از پیروزی احتمالی اوباما دارند، آمریکایی های عرب تبار و بسیاری از محافل عربی و آفریقایی تمایل دارند که اوباما پیروز میدان انتخابات آمریکا شودانتخابات ریاست جمهوری آبان ماه آینده آمریکا جدای از افکار عمومی داخل این کشور در سطح محیط بین المللی نیز بسیاری از محافل و مراکز سیاسی را به خود معطوف نموده است.
این ادعا غیر منطقی و بدور از واقعیت های موجود نیست. زیرا هر کس که در پایان سال میلادی جاری وارد کاخ سفید شود با مواضع ، سیاست ها و راهبردهای خود جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. در دو دوره ریاست جمهوری جورج بوش، محیط بین المللی به شدت امنیتی شد و بسیاری از کشورها ، سازمانها و نهادهای بین المللی تحت فشارها و تهدیدات مستقیم و غیر مستقیم کاخ سفید قرار گرفتند. در همین دوره به دو کشور افغانستان و عراق لشکرکشی شد و بسیاری دیگر از کشورها در آسیای میانه ، قفقاز ، شرق اروپا، آفریقا و بخصوص خاورمیانه در معرض تهاجمات روانی و فشارها و تهدیدات سیاسی آمریکا قرارگرفتند. از این رو با توجه به تاثیرگذاری سیاست های خارجی آمریکا در محیط بین المللی و به خصوص خاورمیانه ، بسیاری از مراکز سیاسی و حکومتی به انتخابات آتی آمریکا چشم دوخته اند. با توجه به ناکامی های آمریکا در عراق و افغانستان و نیز شکست جریان نومحافظه کار این کشور در بسیاری از تحولات منطقه و بخصوص انزوای ایران، چین، روسیه و تسلیم سایر کشورهای ناهمسو در جنوب شرق آسیا و ... این انتظار وجود دارد که مردم آمریکا در آرای انتخاباتی خود تامل بیشتری داشته باشند.
در این میان هر یک از سه کاندیدای مرحله مقدماتی ریاست جمهوری با توجه به مواضع انتخاباتی آنها می توان سیاست خارجی آینده آمریکا را نسبت به خاورمیانه در صورت پیروزی هر کدام تا اندازه ای ترسیم نمود.
اگر «جان مک کین»، کاندیدای جمهوریخواهان در انتخابات آینده وارد کاخ سفید شود بدون تردید سیاست خارجی جورج بوش در عرصه بین المللی و در قبال خاورمیانه ، آسیا و آفریقا و حتی اتحادیه اروپا به شدت تشدید می شود و ابزارهای نظامی و امنیتی و نیز فشارهای اقتصادی هم چنان در خدمت دستگاه دیپلماسی آمریکا خواهد گرفت و چه بسا اوضاع سیاسی جهان از وضعیت جاری متشنج تر گردد. اگر «هیلاری کلینتون» از حزب دموکرات بتواند ظرف چند هفته آینده «باراک اوباما» را شکست بدهد و در انتخابات آبان ماه نیز با شکست دادن «جان مک کین» بتواند ساکن کاخ سفید شود وی بدون تردید سیاستهای هشت ساله شوهرش بیل کلینتون را در سیاست خارجی پی گیری می کند. در این چارچوب، بهره گیری از اهرم های اقتصادی در رابطه با سیاست خارجی در اولویت قرار می گیرد و سیاست وی با دوره هشت ساله کلینتون تغییرات محسوسی نخواهد داشت و اما اگر «حسین باراک اوباما» سناتور سیاه پوست ، رئیس جمهور آینده آمریکا شود امکان تغییرات در سیاست خارجی آمریکا اجتناب ناپذیر است. اگر چه این تغییرات ممکن است آرام و تدریجی باشد اما بیش از دو کاندیدای دیگر، منافع آمریکا را با استفاده از قدرت نرم تامین می کند و شکی نیست که ادامه سیاستهای جورج بوش در سیاست خارجی بیش از گذشته امنیت و منافع آمریکا را به مخاطره می اندازد. مخصوصا اینکه آمریکا در تصحیح روابطش با جهان اسلام و بویژه خاورمیانه به یک بازنگری کلی نیاز دارد.

در این میان، صهیونیست ها بیش از سایر کشورهای خاورمیانه با حساسیت مواضع کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا و رویکرد سیاست خارجی هر یک از آنها ومیزان استقبال مردم آمریکا از آنها را دنبال می کند. رژیم صهیونیستی که متحد استراتژیک آمریکا در قلب جهان اسلام محسوب می شود و به تعبیری ایالات پنجاه و یکم ایالات متحده است به صورت روزانه تحولات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پی گیری می کند. «هاآرتص» و «اورشلیم پست» دو روزنامه چپ گرا و راست گرای این رژیم هر روز بخشهایی از مطالب صفحات خود را به انتخابات آمریکا و میزان اقبال هر یک از نامزدهای سه گانه آن اختصاص می دهند. آنها دائما از صاحب نظران دعوت می کنند تا به نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا نمره بدهند.
این نمره گذاری ارقام بین صفر تا 10 را شامل می شود. براساس این نظرسنجی تاکنون «جان مک کین» نامزد جریان محافظه کار آمریکا بیشترین نمره را از سوی صهیونیست های اشغالگر و «باراک اوباما» کمترین نمره را به خود اختصاص داده است. از نظر آنها اوباما چون یک سیاه پوست است تلاش خواهد داشت تا روابط آمریکا را با کشورهای عربی و آفریقایی بهبود بخشد و این به نفع منافع رژیم صهیونیستی نیست. هم چنین آنها بر این باورند که اوباما توجه چندانی به جنگ علیه ترور و مقوله تروریسم از خود نشان نخواهد داد و به همین جهت نتیجه می گیرند که اوباما دوست خوبی برای رژیم صهیونیستی نیست. از این رو محافل صهیونیستی تلاش می کنند تا از طریق لابی قدرتمند یهود در آمریکا افکار عمومی این کشور را علیه اوباما تحریک کنند تا وی میدان رقابت را به سود هیلاری کلینتون دیگر کاندیدای حزب دموکرات آمریکا که پس از جان مک کین روابط دوستانه ای با رژیم صهیونیستی دارد رها کند.
براساس تازه ترین نظرسنجی های موسسه تحقیقاتی «کیوون» در سرزمینهای اشغالی فلسطین، بیش از 61 درصد یهودیان رژیم صهیونیستی کلینتون را بر اوباما ترجیح می دهند و تنها 12 درصد نسبت به اوباما نظر مساعدی دارند. در داخل آمریکا نیز یهودیان از پیروزی احتمالی اوباما نگران هستند. براساس نظرسنجی مردم «مؤسسه گالوپ» میزان حمایت یهودیان آمریکایی از کلینتون 48 درصد است و این رقم در مورد اوباما 43درصد است. برخلاف نگرانی که یهودیان و صهیونیست ها از پیروزی احتمالی اوباما دارند، آمریکایی های عرب تبار و بسیاری از محافل عربی و آفریقایی تمایل دارند که اوباما پیروز میدان انتخابات آمریکا شود. تمایل وی برای گفت وگو با کشورهایی در خاورمیانه که آمریکا دشمن آنهاست موید این نکته مهم است که وی برخلاف اسلاف خود تمایل کمتری به مواضع تهاجمی دارد و تامین منافع آمریکا را در گفت وگو و نه تهدید و فشار و تهاجم جست وجو می کند و این چیزی نیست که مدنظر صهیونیست های اشغالگر باشد به این ترتیب اوباما نامزد محبوب صهیونیست ها در آمریکا نخواهد بود.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">