سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

 

دکتر مستقیمی با اشاره به اینکه معاصرسازی تبلیغ دین از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: کلیشه‌ها و شعاری‌بودن تبلیغ دین، آسیب است و اتلاف وقت و اندیشه، عدم تفاهم با مخاطب و فهم او را به دنبال دارد، از این رو توجه به فرآیند معادل‌سازی حقایق و به‌روز آمدی آن باعث از بین رفتن آسیبها می‌شود دکتر مهدیه سادات مستقیمی سردبیر فصلنامه تخصصی بانوان شیعه و استادیار دانشگاه قم با اشاره به اینکه با یک رویکرد کلی می توان گفت بعد از تقدیس، تسبیح خدا و عبودیت معرفت پروردگار بزرگترین هدف تبلیغ است، اظهار داشت: بسیاری از واژه ها در بستر معارف دینی برای روح وضع شده اند، که در این راستا تبلیغ نیز به لحاظ مفهومی توسعه و تعمیق می یابد .
وی با تأکید بر اینکه کلمه تبلیغ در چشم انداز روح هم به لحاظ طولی و هم به لحاظ عرضی گسترش می یابد، تصریح کرد: این باعث می شود که در طول زمانها و مکانهای مختلف بنا به شرایط کارآمدی ظهور و بروز داشته باشد . دین بخش ثابت و متغیر دارد که بحث تبلیغ دینی این دو رکن را داشته است.
مستقیمی افزود: یکسری عناصر محتوا و مؤلفه های ثابت در بطن حقایق ریشه دارد و بسترها و ساماندهی هایی همراه عصر پیش می آید. با توجه به اینکه عصر ارتباطات و تبلیغ است و عصر شبکه های در هم تنیده شده ارتباط که در لحظه و ثانیه شرق و غرب عالم را در نوردیده، معاصر سازی تبلیغ دینی مبین نکته ای حساس و اساسی است .
سردبیر فصلنامه تخصصی بانوان شیعه در ادامه با اشاره به اینکه برای پویایی در هر عرصه نیاز به تعامل داریم، یادآور شد: تفاهمها، هماهنگیها، استفاده از ادبیات معاصر و به روز کردن تبلیغ دین از بزرگترین ضرورتهایی است که به لحاظ اجتماعی احساس می شود .
استادیار دانشگاه قم با تأکید بر اینکه برخی حقایق با ساختار و ادبیات کهن ارائه می شوند که ساختار باطلی هستند، افزود: باید با ادبیات روز و فهم طرف مقابل به ارائه مباحث دینی و معرفتی اقدام کرد، کلیشه ها و شعاری بودن تبلیغ به این عرصه آسیب وارد کرده و اتلاف وقت، اندیشه، عدم استفاده از ابتکار عمل، عدم تفاهم با مخاطب، عدم فهم او را به دنبال دارد.
وی گفت: متأسفانه ما مبلغان دین در این حواشی ضعیف عمل می کنیم . مسائل روشن دینی را خوب حاشیه پردازی می کنیم خوب ارائه می دهیم، اما از مسائل دیگر باز می مانیم. توجه به فرایند معادل سازی حقایق، روز آمدی و کارآمدی جاذبه های فطری باعث می شود کاربری آنها موفق تر شده و آسیبها را از بین بروند.
سردبیر فصلنامه تخصصی بانوان شیعه با تأکید بر اینکه معرفت دینی خود نور و روشنایی است که نباید به دنبال مرحله دیگر و حلقه واسطه دینی بگردیم، اظهار داشت: ما بحث مبارزه با رویارویی با توطئه های دشمن در ذهن خود داریم و وظیفه مهار به عنوان مبارزه با تهاجم فرهنگی را نباید فراموش کرد . مبارزه با دشمن و توطئه های آنان رحمت است، چرا که غضب خداوند عین رحمت است جهنم خداوند هم برای تربیت است.
استادیار دانشگاه قم با اشاره به اینکه بخشی از جهاد در اسلام است که به ظاهر خشونت آمیز می آید، اما بزرگترین فرصت برای صلح است، تصریح کرد: عمل خشن مقطعی است تا موانع رحمت خدا را به قلب سایر بندگان خدا از میان برداریم . بزرگترین مبلغان ما انبیاء بودند، با این نگرش برخورد با توطئه های دشمن، صبغه ای از رحمت به خود می گیرد، جلالی که از بطن جمال بیرون آمده صفات خداوند را منعکس می کند که در تبلیغ دینی بیشتر از هر چیزی باید به آن توجه شود .



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">