سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

تاکید امام جمعه مشهد بر وحدت مسلمانان جهان

جمعه 87 فروردین 9 ساعت 7:14 عصر

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدباقرفرزانه امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه ملکوتی رضوی با اشاره به سرعت رشد اسلام در آغازین روزهای آن گفت: یکی از اندیشمندان فرانسوی با اشاره به امکانات کم مادی و سیاسی پیامبر اسلام (ص) هدف بزرگ ایشان را مبنی بر حاکمیت توحید بر سراسر زندگی بشر، سرعت رشد اسلام و مغلوب کردن 2 امپراطوری بزرگ آن زمان روم و ایران 3 را موفقیت پیامبر (ص) ذکر می کند که تاکنون در هیچ جایی اتفاق نیافتاده است.
وی با اشاره به عظمت امروزی اسلام تصریح کرد: اسلام با اینکه از ظهور آن 1400 سال و از ظهور مسیحیت 2 هزار سال می گذرد ولی پیروان و ایمان آورندگان آن از دین مسیحیت بیشتر است و بر خلاف مسیحیت که در آن تحریف صورت گرفته است در آن تحریفی صورت نگرفته است و متن قرآن بدون هیچ کم و زیادی به ما و بخش عظیمی از سنت پیامبر و ائمه بصورت ناب به ما رسیده است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی اضافه کرد: امروز استکبار و غرب بخاطر ترس از گسترش و تعمیق اسلام در برابر نهضت اسلامی ایران در دوران قبل و بعد از انقلاب ایستادند و توطئه ها و مانع تراشی هایی بعد از استقرار جمهوری اسلامی انجام دادند و همچنین در سطح دنیا اقداماتی از جمله انتشار کتاب آیات شیطانی، اهانت به رسول اکرم، ایجاد طالبان و تحریف تاریخ اسلام انجام دادند.
فرزانه گفت: اگر بخواهیم اسلام فراگیرشود باید به چند اصل در پیام نوروزی رهبر انقلاب مبنی بر نوآوری برای جبران عقب ماندگی و شکوفایی بمنظور ملموس بودن اثرات نظام اسلامی توجه کرد .
وی ادامه داد: از شعارهای آغازین انقلاب رفع فقر، گسترش عدالت و محرومیت بوده است و لذا اگر دولتها با شعارهای زیبا پشت سر هم بیایند ولی کاری که در زندگی مردم ملموس نباشد صورت نگیرد شکوفایی صورت نگرفته است.
وی ضمن توصیه عموم به وحدت تصریح کرد: برای اتحاد مسلمان 3 معیار قرآن، پیامبر و حج وجود دارد که این 3 چیز برای اتحاد مسلمین لازم است که باید کمال بهره را از ان گرفت.
امام جمعه موقت مشهد در پایان افزود: اگر در زندگی امت اسلام 5 عامل هدف واحد یعنی عبودیت خدا، رهبری واحد برگرفته از قرآن، مسیر واحد برای رسیدن به هدف واحد، حسن تفاهم و نظم و انضباط در امور وجود داشته باشد تفرقه، نفاق و دودستگی ها نابود می شود.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">