سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

یک روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه ایران و چند کشور مسلمان، بهترین زنان جهان را از بعد اخلاقی و رفتارهای اجتماعی دارند، گفت: آمارها نشان می‌دهد که در مقابل هر 100 معتاد مرد در ایران، 3 نفر معتاد زن و در مقابل هر 100 مرد قاچاقچی، تنها یک زن قاچاقچی وجود دارد

علی احمدی در همایش حجاب و عفاف و در حضور ارکان و اعضای شوراهای حوزه بسیج خواهران وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: دو نوع سلامت وجود دارد، سلامت جسمی و سلامت روانی که سلامت نوع اول کاملا قابل تشخیص است،‌ در حالی که سلامت روانی مبتنی بر رفتار متناسب با نرم جامعه قابل سنجش است.
وی با بیان اینکه تعریف بهداشت روانی در فرهنگهای مختلف، متفاوت است گفت: یکی از بهترین تعاریف موجود در این خصوص مربوط به انجمن بهداشت روانی کانادا است که سه شاخص اصلی را پایه بهداشت روانی و تشخیص سلامت روانی قرار داده است که این شاخصها عبارتند از احترام به خود یا همان عزت نفس، احترام به دیگران و دوست داشتن زندگی و احساس خوشبختی کردن.
احمدی با بیان اینکه محور بحث این جلسه مربوط به اولین شاخص از سه شاخص مذکور است، به جایگاه زنان و دختران در بین خانواده اشاره کرد و افزود: رجوعی به احادیث مختلف، جایگاه زنان و دختران را در خانواده کاملا مشخص می سازند از جمله اینکه "پسران نعماتند و دختران حسنات" و اینکه " وقتی در خانه ای دختری متولد می شود هر روز 12 برکت در آن خانه نازل می شود".
وی با بیان اینکه دختر سمبل بهشت در خانه است گفت: چنانچه دو ویژگی عمده اعم از عفاف یا همان عزت نفس و همچنین روحیه مبارزه را در دختران خود تقویت کنیم می توانیم امیدوار باشیم که دختران ما دوران بحرانی بلوغ را به سلامتی پشت سر خواهند گذاشت.
وی با اشاره به اینکه دوران 8 تا 14 سال سخت ترین دوران برای دختران می باشد، به اصطلاح "قله کوه زندگی" اشاره کرد و افزود: این دوران دوره بحران است و با انجام راهنمایی های لازم باید به الگوسازی مناسب برای دختران خود اقدام کرد.
این مشاور خانواده با بیان اینکه مبنای تربیت در دوران کنونی ترس نیست گفت: مبنای تربیت در دوران حاضر "رودربایستی " است.
وی با تاکید بر اینکه باید برای عبور از دوره بحران به فرزندان خود به ویژه دختران کمک کرد گفت: دو راهکار اساسی در این خصوص وجود دارد اول، شناسایی آسیبها و خطرهای در مسیر و دوم ، شناسایی فرد جوان خود.
احمدی با اشاره به اینکه خطرات زیادی جوانان ما را تهدید می کنند گفت: دشمن در تلاش است تا غیرت و شرف ناموسی را در خانواده های ما کمرنگ کند، مادامی که این مسئله جایگاه خود را در خانواده ها حفظ کند می توان به ناامیدی دشمن امیدوار بود.
وی از زنان بسیجی خواست تا غیر از الگوسازی و راهنمایی دختران خود، به الگوسازی و راهنمایی دختران موجود در جامعه نیز اقدام کنند.
در این همایش یک روزه ، حاضران در جلسه با سخنان سعیدی نیا فرماندهی مرکز آموزش عالی الزهرا (س) با نقش بسیجیان در چهار دهه آشنا شدند که دهه اول به دفاع، دهه دوم به سازندگی، دهه سوم به انجام فعالیت‌های فکری و علمی و دهه چهارم به توسعه و پیشرفت اختصاص دارد.
از دیگر برنامه‌های دوره آموزشی مذکور، اجرای مراسم صبحگاه، آشنایی بسیجیان حوزه خواهران وزارت امور اقتصادی و دارایی با پدافند غیرعامل و طی کلاس‌های تاکتیک، نظام جمع و سلاح بود



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">