سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ملی جوانان با بیان اینکه این سازمان طرح تقویت مراکز همسریابی را به طور جدی دنبال می‌کند، گفت: طرح تقویت مراکز همسریابی تا 2 ماه آینده به دولت می‌رود.

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از همسریابی در کشور وجود دارد اما سازمان ملی جوانان تصمیم دارد در این زمینه دو نکته را مد نظر قرار دهد در واقع حمایت و تقویت این مراکز بسیار مهم است.
وی افزود: البته شکلی از همسریابی‌ها در قالب سنتی است که اکثراً نیز خانم هستند و در محیط‌های خانگی و مجالس زنانه حضور دارند. با وجود این‌که شکل سنتی همسریابی نمی‌تواند مشکلات اصلی جامعه را حل کند و با توجه به این‌که در شهرهای بزرگ نیاز به نهادهای اجتماعی وجود دارد، توانمند‌سازی این گروه ضروری است.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ملی جوانان تصریح کرد: به همین خاطر آنچه که مطرح می‌شود نهادسازی اجتماعی در این موضوع است و باید توسط دستگاه‌های مسئول انجام شود به همین خاطر رایزنی‌هایی با برخی از دستگا‌ه‌ها مانند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ که وظایفی در محیط دانشگاه‌ها دارد، آغاز شده است.
وی ضمن ابراز امیدواری از تقویت نهادهای اجتماعی با همکاری دستگاه‌های مسئول اظهار داشت: دستگاه‌ها متناسب با وظایفشان نهادهای اجتماعی را تقویت می‌کنند، با این روش امر همسریابی به شکل صحیح تقویت می‌شود.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان ملی جوانان در رابطه با موسسات و مراکزی که فردی فعالیت می‌کنند، گفت: مراکزی نیز هستند که به صورت موردی و پراکنده کار می کنند که شخص محور هستند در رابطه با رد یا تأیید این دسته از مراکز در درجه اول به فرد محوری در موسسه مورد نظر توجه می‌شود.
به گفته عصارنیا طرح تقویت مراکز همسریابی تا 2 ماه آینده آماده می‌شود و این در حوزه معاونت طرح و هماهنگی دستگاه‌ها نیاز به ایجاد هماهنگی بیشتر بین سازمان‌ها دارد.
وی در پاسخ‌ به این‌که آیا دستگاه‌ها در این زمینه اعلام همکاری کرده‌اند یا خیر؟ گفت: آمادگی برای انجام شدن این طرح از سوی دستگاه‌ها اعلام شده است و به همین خاطر نیز این طرح از سوی سازمان ملی جوانان مطرح شده است.
به اعتقاد عصارنیا تا پایان سال جاری این طرح می‌تواند در برخی دانشگاه‌های کشور آغاز و اجر ایی شود.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">