سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

اگر چه دو شرکت سونی و توشیبا ادعا می‌کنند که با تولید Blu-ray و HD DVD امتیاز تولید باظرفیت‌ترین دیسک‌های جهان را به خود اختصاص داده‌اند، اخبار جدید رسیده نشان می‌دهد که شرکت پایونیر این رکورد را از آن خود کرده است.

به نقل از Gizmodo، شرکت پایونیر موفق به تولید دیسک 16 لایه جدیدی شده است که می‌تواند 400 گیگابایت اطلاعات را در خود ذخیره کند.
این فناوری جدید در اصل از فناوری Blu-ray گرفته شده است، اما نسبت به دیسک‌های Blu-ray تفاوت فراوان دارد و پایونیر در آن از مواد جدیدی ساخته شده است.
بر این اساس، دیسک جدید پایونیر می‌تواند در درایورهای مخصوص Blu-ray اجرا شود و به همین خاطر، از هم‌‌اکنون امکان استفاده آن‌ها وجود دارد.
بر اساس اخبار منتشر شده، فناوری جدید پایونیر که بر اساس آن امکان استفاده از چندین لایه روی یک دیسک فراهم می‌شود، هم‌اکنون تنها امکان خواندن اطلاعات را برای کاربران فراهم می‌کند و تا سال 2010 میلادی امکان ذخیره اطلاعات روی آن برای کاربران مهیا نخواهد بود.
دیسک‌های پایونیر که امکان ذخیره اطلاعات را هم برای کاربران فراهم کنند، بین سال‌های 2010 تا 2012 تولید خواهند شد و نسل آتی دیسک‌های پایونیر که قرار است با قابلیت خواندن و ذخیره اطلاعات در سال 2013 عرضه شود، می‌تواند یک ترابایت اطلاعات را در خود جا دهد.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">