سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

 

 

 

رژیم صهیونیستی در پی حملات موشکی و خمپاره ای گردانهای مقاومت به شهرها و شهرکهای صهیونیست نشین اطراف نوارغزه، دستور تخلیه ساکنان این مناطق را صادر کرد. به دلیل حملات پیاپی موشکی و خمپاره ای گردانهای مقاومت، رژیم صهیونیستی به مسؤولان محلی شهرها و شهرکهای صهیونیستی اطراف شمال غزه دستور داد تا با اعلام وضع فوق العاده، ساکنان آنها را برای امنیت بیشتر تخلیه و به مکان امن تری انتقال دهند.
همچنین این منابع اعلام کردند که در دو روز گذشته بیش از 20 فروند موشک فلسطینی به شهر سدیروت و شهرکهای مجاور اطراف شمال غزه اصابت کرده است به گونه ای که چند خمپاره و موشک، پایگاه نظامی مجاور شهرک «ناحل عوز» را هدف قرار داد.
به گزارش روزنامه صهیونیستی معاریو، به دلیل اصابت حملات موشکی و خمپاره ای گروههای فلسطینی به شهرهای صهیونیست نشین اطراف نوارغزه، ساکنان آنها به دلیل ترس و وحشت دائم از اصابت موشکهای فلسطینی، منازل خود را ترک کرده اند و این شهرها به حالت اضطراری و فوق العاده درآمده است.همچنین منابع عبری از اصابت سه فروند موشک به ساختمان شورای محلی «شعارهنیقف» از توابع عسقلان خبر دادند.رژیم صهیونیستی برای آرام ساختن افکار عمومی جامعه صهیونیستی، ساکنان فلسطینی شمال غزه را با بالگردهای آمریکایی آپاچی موشکباران کردند.
* شهر صهیونیست نشین «عسقلان» موشک باران شد
گروهانهای شهید «ایمن جوده» از مجموعه گردانهای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح، در یک حمله موشکی ازنوع موشک «الاقصی3» شهر صهیونیست نشین عسقلان را برای چندمین بار مورد هدف قرار دادند.




به گزارش فارس از نوارغزه، گردانهای ابوعلی مصطفی، شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین با صدور یک بیانیه اعلام کردند: شهر تجاری صهیونیستی عسقلان را مورد هدف موشکی از نوع «صمود» قرار دادند.
همچنین گروهانهای شهید ایمن جوده از مجموعه گردانهای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح، در یک حمله موشکی ازنوع موشک «الاقصی3» شهر صهیونیستی عسقلان را برای چندمین بار هدف قراردادند.
* بارش موشکهای «ناصر3» بر شهر صهیونیست نشین سدیروت
تیپهای ناصر صلاح الدین، شاخه نظامی کمیته مقاومت ملی فلسطین، در عملیاتی قدرتمندانه، شهر صهیونیست نشین «سدیروت» را با موشکهای «ناصر3» موشکباران کردند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رسمی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، تیپهای ناصر صلاح الدین، شاخه نظامی کمیته مقاومت ملی فلسطین، در پاسخ به حملات متجاوزانه ارتش صهیونیستی به نوارغزه، شهر صهیونیستی «سدیروت» در شمال غزه را هدف حمله موشکی قرار دادند. سخنگوی این تیپها اعلام کرد: نیروهای عملیاتی پس از اجرای موفقیت آمیز این حمله موشکی به سلامت به پایگاههای خود بازگشتند.
* عملیات مشترک گروههای مقاومت علیه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
تیپهای ناصر صلاح الدین، شاخه نظامی کمیته مقاومت ملی فلسطین و گردانهای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح، عملیاتی مشترک را علیه یک پایگاه نظامی صهیونیستی به اجرا درآوردند.به گزارش فارس از نوارغزه، تیپهای ناصر صلاح الدین شاخه نظامی کمیته مقاومت ملی فلسطین و گردانهای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح در یک عملیات مشترک، یک بمب قوی را نزدیک پایگاه نظامی صهیونیستی «المغازی» در شمال غزه منفجر کردند.منابع صهیونیستی از تلفات جانی و مالی این انفجار خبری منتشر نکردند.
* مردم اروپا
با ادامه محاصره وحشیانه نوارغزه، مردم، نهادهای غیردولتی و سازمانهای بشردوستانه در کشورهای اروپایی از جمله سوئد، دانمارک، سوئیس، آلمان، یونان، ایرلند، اسکاتلند، ایتالیا و انگلیس، با تجمع در مقابل سفارتخانه های مصر، خواستار پایان دادن به محاصره نوارغزه شدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شهروندان اروپایی در بسیاری از کشورها با تجمع در مقابل سفارت مصر، از حسنی مبارک رئیس جمهور این کشور خواستند تا با بازگشایی گذرگاههای رفح، محاصره غزه را پایان دهد و این در حالی است که دولتهای اروپایی تاکنون تنها به توصیه های دوستانه به تل آویو برای پایان دادن به این فاجعه بسنده کرده اند.
تجمع کنندگان از دولت مصر خواستند با باز کردن گذرگاههای غزه، محاصره بی سابقه و وحشیانه این منطقه را که به وضع بحرانی رسیده است، پایان دهند.
هیأت اروپایی مبارزه با محاصره نوارغزه که این تجمعات را پایه ریزی کرده بودند، اعلام کرد: گروههای زیادی از مردم و سازمانهای حقوقی و بشردوستانه در اعتراض به اقدامات دولت مصر درباره نوارغزه شرکت داشتند.
* غزه در تاریکی به استقبال عید قربان می رود
مردم غزه در گرسنگی و تاریکی به استقبال عید سعید قربان می روند.
به گزارش ایسنا، ساکنان محاصره شده نوارغزه در حالی به استقبال عید سعید قربان می روند که فعالیت شرکت برق این منطقه به دلیل کمبود سوخت از دیروز بار دیگر متوقف شد.
بر اساس گزارش شبکه المنار لبنان، شرکت برق غزه اعلام کرد: مقدار سوختی که از گذرگاه  ناحال عوز وارد غزه شده تنها به ادامه فعالیت نیروگاه برق تا صبح دیروز کمک می کند و پس از آن بار دیگر غزه در خاموشی فرو می رود.
شرکت برق غزه همچنین از سازمانهای حقوقی خواسته تا وارد عمل شوند و نسبت به ورود سوخت لازم برای فعالیت نیروگاه برق غزه اقدام کنند.
* هشدار آنروا در خصوص پایان یافتن مواد غذایی در غزه
در همین حال، آژانس بین المللی کمک رسانی به آوارگان فلسطینی(آنروا) نیز نسبت به کمبود مواد غذایی و کمکهای اساسی به نوارغزه هشدار داد.
عدنان ابوحسنه، سخنگوی این آژانس در جمع خبرنگاران در غزه تأکید کرد: انبارهای مواد غذایی این آژانس برای کمک رسانی به ساکنان نوارغزه تنها می تواند تأمین کننده نیاز مردم این منطقه در دو یا سه روز آینده باشد.
* بسته شدن گذرگاه یافا
مسؤولان رژیم اشغالگر همچنین صبح دیروز گذرگاه یافا در اراضی اشغال شده را بستند تا مانع از ورود کشتی جدیدی شوند که با هدف شکستن محاصره نوارغزه و با حضور جمعی از اعضای عرب پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) قصد ورود به غزه را داشت. این کشتی حامل کمکهای انسانی و همچنین شخصیتهایی از رهبران احزاب و جنبش  اسلامی داخل اراضی خط سبز است.
* هشدار دبیرکل اتحادیه عرب
دبیرکل اتحادیه عرب خشونتهایی که شهرک نشینان اسراییلی علیه غیرنظامیان فلسطینی در شهر الخلیل و دیگر مناطق کرانه باختری صورت می دهند را محکوم کرد.
عمرو موسی، دبیرکل اتحادیه عرب عدم تلاش مقامهای رژیم صهیونیستی جهت جلوگیری از اقدامات گروههای تروریستی شهرک نشین را محکوم کرد.
به گزارش شبکه الجزیره، وی نسبت به افزایش خطرات و پیامدهای این حملات هشدار داد.
* محاصره ظالمانه و جنایات بین المللی
جنبش حماس مسؤولیت کامل محرومیت حجاج نوارغزه از زیارت خانه خدا و ادای فریضه حج را برعهده محمود عباس دانست و از آنان خواست که با توجه به فرارسیدن عید قربان پرونده زندانیان سیاسی را مختومه اعلام کنند و به آن پایان دهند و تمامی آنان را آزاد سازند.
به گزارش ایسنا، جنبش حماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عید قربان زمانی در نوارغزه فرا می رسد که محاصره و جنایات بین المللی علیه ملت فلسطین شدت گرفته است تا عزم و اراده این ملت را درهم بشکنند و این ملت از حقوق و اصول ثابت خود چشم پوشی کند.




  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">