سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا
* قرارداد نمایشگاه به روشنی آفتاب است
* راهنمایی‌ورانندگی به فکر حل ترافیک باشد نه تعطیل ‌کردن

 

 

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت نماشگاه‌های بین‌المللی ایران ـ در گفت‌وگو با

 خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی در بستن در‌های ورودی و خروجی محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و آنچه آن را ایجاد جنجال رسانه‌یی دانست، به شدت انتقاد کرد و با تاکید بر پرهیز ازفرافکنی و رفتارهای غیر قانونی، افزود: اتهامات یک‌طرفه از جمله فرافکنی و کذب بودن اظهارات مسوولان نمایشگاه بین‌المللی به عنوان دروغی به بزرگی دنیا موجب شد تا نسبت به برگزاری یک مناظره رودررو با پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام آمادگی کنیم.

او تاکید کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به صورت کاملا دولتی بوده و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی طبق قانون شکل گرفته است و البته براساس قانون وظایفی نیز بخصوص برپایی نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی و عمومی برعهده‌ آن گذاشته شده است تا توانمندی‌های تولید و صنعت کشور را به نمایش گذاشته و با انتقال تکنولوژی‌های جدید به کشور در خدمت ارتقای سطح تکنولوژی و انتقال فن‌آوری‌های نوین قرار گیرد.

وی اظهار کرد: نمایشگاه‌های بین‌المللی به منظور آگاهی یافتن از آخرین دست‌آوردهای نوین و فن‌آوری‌های روز دنیا در عرصه‌ صنعت و تجارت با هدف قطع وابستگی از بودجه‌های متکی به منابع نفتی و نیز توسعه صادرات غیر نفتی و تسخیر بازارهای هدف و نیز خنثی‌سازی تاثیرات تحریم کشورهای متخاصم بوده و همواره شاهد حضور شرکت‌های خارجی از سایر کشورها در نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده‌ایم.

حسینی تصریح کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی دارای سابقه‌ طولانی و برند جهانی بوده و دارای شخصیت حقوقی مستقل در دنیاست و در حال حاضر در سازمان usi و die عضویت دارد.

وی تصریح کرد: عملکرد غیر مسوولانه و فراقانونی در مسدود کردن درهای ورودی و خروجی نمایشگاه در واقع به نوعی کمک به عملیاتی شدن توطئه‌های تحریمی علیه کشورمان است!

این مقام مسوول برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سخنان اخیر برخی عوامل راهنمایی و رانندگی که مکررا به آن دامن می‌زنند، موجب ناآرامی اقتصادی شده و حرکتی ضد اشتغال و ضد تولید به شمار می‌رود و قطعا ادامه‌ این روند موجب دلسردی صنعت و فعالان بخش تولید شده و به بی نظمی و بی ثباتی دامن خواهد زد.

وی تصریح کرد که وارد کردن اتهاماتی که اخیرا به مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی صورت گرفته، یا نشانگر جهل به قانون است یا اصرار به خلاف‌گویی عمد! قراردادی که بین نمایشگاه بین‌المللی و راهنمایی و رانندگی منعقد شده به منظور خدمات در حوزه‌های انتظامی، ترافیکی، امنیتی و اطلاعاتی در ایام برپایی نمایشگاه بوده و این قرارداد به روشنی آفتاب بوده اما سخنان راهنمایی و رانندگی ناشی از جهل به قانون و به تاریکی شب است.

وی خطاب به مسوولان راهنمایی و رانندگی گفت: اگر چنانچه چنین خللی در آینده در برنامه‌های نمایشگاه‌های تخصصی از سوی راهنمایی و رانندگی ایجاد شود، اقدامات قانونی علیه این دستگاه انجام گرفته و جلو عملکرد فراقانونی را به موجب قانون خواهند گرفت؛ چرا که اگر قرار باشد هر نهادی فراتر از شرح وظایف خود دست به اقدامات خارج از مسوولیت بزند، نمی‌توان هیچ نظمی را برای کشور متصور شد. بنابراین بنده حاضرم با شرکت در یک مناظره تلویزیونی افکار عمومی بین عملکرد نمایشگاه و راهنمایی و رانندگی قضاوت کنند.

مدیرعامل شرکت نماشگاه‌های بین‌المللی ایران اضافه کرد: قراردادی که فیمابین نمایشگاه بین‌المللی و راهنمایی و رانندگی در سال 86 منعقد شده است، در حدود 280 میلیون تومان بوده که در سال جاری مبلغ این قرارداد به 300 میلیون تومان افزایش یافته است، اما طرف مقابل به جای عمل کردن به مفاد قرارداد اقدام به ایجاد اخلال در برپایی نمایشگاه کرده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه همچنین ادعا کرد: برخی هم چشم طمع به زمین‌های نمایشگاه دارند که باید بدانند اگر هم نمایشگاه بین‌المللی به بخش خصوصی واگذار شود، قطعا با حفظ کاربری انجام می‌گیرد و نه برای آپارتمان‌سازی و یا موارد دیگر.

وی گفت: تا زمانی که نمایشگاهی با تمام زیرساخت‌های لازم به عنوان جایگزین نمایشگاه فعلی ایجاد نشود، نمی توان حالت دیگری برای آن پیش بینی کرد؛ چراکه کشور نمی‌تواند بدون نمایشگاه باشد و قطعا برای این امر هر گاه دولت تشخیص دهد کشور به نمایشگاه نیاز ندارد، می‌تواند با تقدیم لایحه‌ای به مجلس آن را طرح کند و تنها مرجعی که می‌تواند به توقف فعالیت نمایشگاه اقدام کند، مصوبه مجلس است و لاغیر.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌ها همچنین با بیان اینکه سالانه یک ملیون خودرو از سوی راهنمایی و رانندگی شماره گذاری می‌شود، خطاب به مسوولان این نهاد گفت: اگر به فکر ترافیک هستند، نسبت به احداث خطوط مترو و افزایش وسایل نقلیه عمومی برای رفاه حال شهروندان، احداث تقاطع‌های غیر هم سطح و پارکینگ‌های طبقاتی، همچنین توقف شمارگذاری خودروها و نیز استفاده از مدیریت الکترونیک اقدام کنند.

حسینی همچنین در خصوص همکاری با راهنمایی و رانندگی برای اصلاح هندسی ورودی و خروجی نمایشگاه بین المللی به خیابان‌ها و بزرگراه‌های اطراف اعلام آمادگی کرد و افزود: علاوه بر این برنامه‌ها شرکت نمایشگاه در راستای توسعه تجارت و حرکت به سمت دولت الکترونیک اخیرا نمایشگاه الکامپ و تلکامپ را برگزار کرد و در حال حاضر نیز زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم برای بازدید مجازی از نمایشگاه‌های بین المللی در دست اقدام دارد.

انتهای پیام



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">