سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

48 ساعت فیلم HD بر روی دیسکهای 400 گیگابایتی

پنج شنبه 87 آذر 28 ساعت 8:43 عصر

 

کمپانی Pioneer بر روی تکنولوژی کار می کند که با بکار بردن آن برروی دیسکهای نوری می توان تا 400GB اطلاعات ذخیره کرد.

این دیسکهای جدید دارای 16 لایه می باشند که هرلایه توانایی ذخیره 25 گیگابایت اطلاعات را دارا می باشند که این مقدار اطلاعات بر روی دیسکهایی برابر با قطر دیسکهای قبلی(12cm) ذخیره می شوند.

تکنولوژی به کار رفته در این دیسکها شباهت بسیاری به تکنولوژی به کار رفته در دیسکهای Blu-ray دارند. به همین دلیل با یکسری تغییر جزیی در سخت افزارهای درایوهای Blu-ray می توان از این دیسکها استفاده کرد.

 

Michiko Kadoi، مدیر فروش پایونیر با اعلام این نکته که کمپانی پایونیر هیچ برنامه ای برای تولید این دیسکها توسط خود کمپانی ندارد ، اما اظهار امیدواری کرد که پایونیر بتواند با توافق با کمپانیهای تولید دیسکهای نوری در دنیا، به تولید این محصول بپردازد.

از آنجا که هر دیسک تک لایه Blu-ray توانایی ذخیره کردن 25 گیگابایت اطلاعات را دارد، این حجم اطلاعات ذخیره شده بر روی دیسکها عددی دست نایافتنی به حساب می آید.

در حال حاضر دیسکهای دو لایه 50 گیگابایتی، بالاترین ظرفیتی هستند که در بازار موجود می باشند. البته تعدادی از کمپانیهای تولید دیسکهای نوری در دنیا بر روی تولید دیسکهایی با ظرفیت بالاتر کار می کنند از اینرو کمپانی TDK اخیرا اعلام کرد که دیسکهای 6 لایه ای با توان ذخیره سازی 50 گیگابایت اطلاعات را تولید کرده است.

با توجه به اینکه برای تولید دیسکهای پر ظرفیت نیاز به اضافه کردن لایه های بیشتر جهت نگهداری اطلاعات است ، از اینرو مشکل اصلی درتولید این دیسکها ایجاد شرایطی می باشد که سیگنال شفافی از لایه های مختلف حاوی اطلاعات بدست بیاید تا اشکالی در نوشتن و خواندن اطلاعات بوجود نیاید. به گفته کمپانی پایونیر با ارایه تکنولوژی جدیدی این مشکل رفع گردیده است. دیسکهای جدید دارای ساختاری هستند که با کم کردن دخالت لایه های مجاور در بازتاب سیگنال برگشتی به رفع این مشکل پرداخته اند.

این تکنولوژی برای ارایه در دیسکهای فقط خواندنی ((Read-Only تعبیه شده اند که البته با کمی تغییرات می توان در دیسکهای قابل نوشتن نیز استفاده شوند.

 

دیسکهای 50 گیگابایتی Blu-ray که در حال حاضر در بازار موجود می باشند توانایی ذخیره کردن 6 ساعت فیلم با کیفیت HD را دارا می باشند که با تولید دیسکهای جدید این مقدار به 48 ساعت تبدیل خواهند شد.

کمپانی پایونیر قصد دارد که جزییات این تکنولوژی را در سمپوزیونی که در مورد دیسکهای نوری در 13 جولای در هاوایی برگزار می شود، به اطلاع عموم برساند.

 



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">