سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با هشدار نسبت به آنچه که «تبلیغات نامحسوس شرکت‌های دخانیاتی برای فروش محصولات خود و به جیب زدن سودهای میلیاردی» عنوان کرد، گفت: تبلیغ و مصرف دخانیات با هر شکل و شمایلی خلاف قانون است

دکتر معدنی با اشاره به سوابق جمعیت مبارزه با دخانیات در راستای کاهش مصرف دخانیات در کشور گفت: جمعیت مبارزه با دخانیات یکی از متولیان امر قانون جامع کنترل و مبارزه استعمال دخانیات است که همگام با وزارت بهداشت تلاش‌های مستمری را در این زمینه انجام می‌دهد.
وی با تاکید بر این که تبلیغ و مصرف دخانیات با هر شکل و شمایلی خلاف قانون جامع مبارزه با دخانیات است، گفت: مواردی از قبیل سیگار الکترونیک و قلیان اکسیژنی که عرضه آن در بازارهای جهانی در حال گسترش است نیز ترفند دیگری از صنایع دخانی برای عرضه محصولات خود و به جیب زدن سودهای کلان است. قلیان اکسیژنی و سیگار الکترونیک خود نوعی تبلیغ برای کشیدن سیگار است. بر این اساس جمعیت مبارزه با دخانیات نسبت به انواع و اقسام شبه سیگارها، شبه قلیان‌ها و مواردی که احساس می‌شود نوعی تبلیغ در جهت استعمال دخانیات است مخالفت خود را اعلام می‌کند.
? مضرات سیگارهای الکترونیکی بسیار بیشتر از سیگار معمولی است
دکتر معدنی در این باره ادامه داد: علیرغم آن که در تبلیغات سیگارهای الکترونیکی بیان می‌شود که نیکوتین این محصول به مقدار اندازه‌گیری شده در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد اما طی بررسی‌های انجام گرفته مشخص شده که مضرات و عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی بسیار بیشتر از سیگار معمولی است.
? تبلیغ نوعی خمیردندان با برند نوعی سیگار قاچاق
وی با بیان این که شرکت‌های دخانیاتی در برابر اقدامات صورت گرفته برای محدود کردن دخانیات بیکار ننشسته و محصولات خود را با عناوین گوناگون در سطح کشورهای مختلف تبلیغ و عرضه می‌کنند، نسبت به تبلیغات نامحسوس شرکت‌های دخانیاتی هشدار داد و تصریح کرد: این تبلیغات با رنگ و لعاب‌های زیبا و تحت عناوین مختلف در سطح شهر و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. به تازگی بیلبوردهای تبلیغاتی نوعی خمیردندان که نام آن از نوعی برند سیگار قاچاق گرفته شده است در سطح شهر دیده می‌شود. تصاویر و پاکت بسته بندی به کار گرفته شده در این نوع خمیردندان عینا روی پاکت سیگار این برند هم قابل مشاهده است.
دکتر معدنی خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است مسوولان و متولیان امر به ویژه مسوولان زیباسازی شهرداری برای تبلیغ چنین مواردی با وزارت بهداشت در تعامل باشند تا هر چه سریع‌تر نسبت به جلوگیری از این تبلیغات اقدام شود.
? افراد با یک پک، سیگاری می‌شوند
وی ادامه داد: همچنین در آدامس‌های ریلکس و نوعی پاستیل به نام جیلیبن هم از کلمه KENT به عنوان یکی از پرفروش‌ترین برندهای خارجی سیگار، استفاده شده و حتی نوع بسته‌بندی این نوع آدامس مشابه بسته‌بندی سیگار آن است. بر این اساس باید گفت که نشان دادن سیگار با هر شکل و شمایلی سبب ایجاد عادت و مراجعه قشر جوان و نوجوان حتی برای یک بار مصرف آن می‌شود. طی تحقیقات انجام شده مشخص شده که افراد با یک پک، سیگاری شده و به مرور روزی یک یا دو پاکت سیگار می‌کشند.
? ضرورت فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم نسبت به تبلیغات نامحسوس سیگار
دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در پایان تاکید کرد: بر این اساس لازم است که مسوولان سلامت جامعه با اطلاع رسانی، فرهنگ‌سازی و پخش کلیپ، انیمیشن و مواردی از این قبیل نسبت به آگاه‌سازی مردم اقدام کنند.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">