سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

بازار تبریز زیبا، جالب و دارای طبقه بندی ویژه ای است و بی تردید این زیبایی منحصربفرد غیرقابل انکار است.به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، هیات ویژه اعزامی از سوی رئیس جمهور کره جنوبی متشکل از کارشناسان و مدیران کشور کره جنوبی به سرپرستی سفیر کره جنوبی در ایران در بازدید از بازار تاریخی تبریز، این مجموعه تاریخی - تجاری را دارای ارزش های بسیاری از جمله معماری منحصر به فرد دانستند.
کیم یانگ موک سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری کره جنوبی در ایران ضمن اعلام مطلب فوق از اینکه برای دومین بار به تبریز سفر کرده است ابراز خرسندی کرد و دیدارش از بازار تبریز را خاطره انگیز توصیف کرد.
وی گفت: این بازار تاریخی نمونه خوبی از حفظ فرهنگ ،اصالت و گذشته پرافتخار یک ملت است و وسعت و عظمت و تکثر شغل ها در بازار تبریز منحصر به فرد است.
آقای شن چی فرستاده ویژه رئیس جمهور کره نیز با ابراز خرسندی از این سفر گفت: کاش وقت بیشتری داشتیم و می توانستیم تمام محوطه بزرگ بازار تبریز را ببینیم.
نماینده رییس جمهور کره در امور انرژی و منابع طبیعی زیبایی بازار مظفریه را ستودنی و فرش‌های ظریف هنرمندان تبریز رابسیار قابل توجه دانست.
وی افزود: این هیات برای انجام مذاکراتی در تهران حضور یافته بود و به دلیل تاکید و توجه معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور – آقای مهندس مشایی – مبنی بر حضور و دیدار از شهر تبریز، به اینجا آمدیم .
شن چی سفر به روستای تاریخی کندوان را از دیگر جاذبه های این سفر دانست و دیدار با استاندار و برخی از مدیران استان رادر جهت افزایش سطح ارتباطات ضروری دانست.
وی پس از اطلاع از کاندیداتوری بازار تبریز در فهرست آثار جهانی گفت: بی تردید بازار تبریز این شایستگی را دارد و با وقوع این اتفاق بی تردید سرمایه گذاران زیادی به تبریز توجه خواهند کرد و بازار نیز محلی برای حضور گردشگران از سراسر دنیا خواهد شد.
همچنین »بی» از کارشناسان سفارت کره بر اهمیت و جذابیت بازار تاکید کرد و گفت: در کره و بسیاری از کشورهایی که دیده ام بازار به مراکز خرید لوکس و جدید و اغلب کوچکی می گویند که چند محصول مشخص در آن وجود دارد اما دسته بندی محصولات و خود بنا آنقدر بزرگ و پیچیده است که نمی توانم آن را توصیف کنم.
وی افزود: ساماندهی این مجموعه با این عظمت باید کار سختی باشد اما اینجا همه چیز به روال عادی در حال انجام است و مشکلی به چشم نمی خورد.
لازم به ذکر است هیات بلند پایه کره ای برای انجام مذاکرات و رایزنی هایی پس از دو روز در تهران و دیدار با مقامات کشوری در سفر به تبریز از قابلیت های فنی و زیبایی های تاریخی منطقه و همچنین مجموعه تاریخی – تجاری بازار تبریز بازدید کرد.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">