سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

سرماخوردگی 150 نفر با یک عطسه!

شنبه 87 آذر 30 ساعت 7:57 عصر

تحقیقات تازه حاکی است یک عطسه می تواند یکصد و پنجاه نفر را به بیماری سرماخوردگی مبتلا کند.
 عطسه یک بیمار سرماخورده در یک اتوبوس شلوغ یا واگن های قطار مترو تنها درمدت پنج دقیقه یکصدو پنجاه نفر را به این بیماری مبتلا می کند.
براساس این پژوهش اگر فرد بیمار با دستمال جلوی عطسه خود را نگیرد ویروس سرماخوردگی درمدت چند ثانیه در سرتاسر اتوبوس یا واگن قطار پخش می شود زیرا یک عطسه یکصد هزار قطره بزاق دهان را با سرعت نود مایل درساعت پخش می کند و ده درصد از مسافران وسایل نقلیه عمومی از این عطسه به بیماری سرماخوردگی مبتلا می شوند.
این پژوهش همچنین نشان می دهد تنها پنجاه و پنج درصد ازافرادی که درخانه هستند یا از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمی کند در فصل زمستان به سرماخوردگی مبتلا می شوندو عطسه می کنند درحالیکه نودو نه درصد از مسافران مترو و نود وشش درصد از مسافران اتوبوس دراین فصل دچار سرماخوردگی می شوند.
همچنین هشتاد وهشت درصدازکسانی که پیاده به محل کار خود می روند درفصل زمستان به زکام مبتلا می شوند.
 این پژوهش حاکی است مردان بیش از زنان از طریق عطسه سرماخوردگی را منتقل می کنند زیرا ازهر سه نفر تنها یک نفر دستمال به همراه دارند.
در این تحقیق توصیه شده است، هنگام عطسه حتما" از دستمال استفاده کنید ، روزنامه خود را پس از مطالعه در اماکن عمومی جانگذارید ، بخندید وخوشحال باشید زیرا خنده باعث می شود سیستم دفاعی بدن به خوبی کارکند.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">