سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فاسا

افزایش روابط تجاری ایران و هنگ کنگ

شنبه 87 آذر 30 ساعت 8:11 عصر
 

خبرگزاری فارس: عضو شورای تجاری هنگ کنگ از افزایش روابط تجاری ایران و هنگ کنگ خبر داد.


دیوید وانگ در نشست خبری هنگ کنگ دروازه ورود به چین اظهار داشت: دلایل متعددی برای حضور ما در ایران وجود دارد که از آن جمله می‌توان به روابط تجاری سالم با ایران اشاره کرد به طوری که همه روابط و همکاری‌های تجاری ما بر اساس همین سلامت شکل گرفته است.
وی افزود: برخی شرکت‌های ایرانی معمولا از طریق کشورهای واسط روابط تجاری خود را با ما برقرار می‌کنند.
وانگ گفت: امکانات بالقوه بسیار برای سرمایه گذاری و تجارت در ایران وجود دارد و اعتقاد ما بر این است که چون هنگ کنگ مرکز اصلی فعالیت‌های تجاری در‌ آسیاست می‌تواند صحنه با ارزشی برای شرکت های ایرانی باشد.
وی با اشاره به نقش مهم چین در اقتصاد جهانی گفت: باتوجه به اینکه چین از بزرگترین مقاصد تجاری برای سرمایه گذاری است پس نیاز به یک مرکز بسیار پیشرفته تجاری و مالی دارد.
وانگ گفت: با شرایط موجود در جهان و بحران اقتصادی فرصت فعالیت‌هایی دوباره وجود دارد و در حقیقت چین می‌تواند نقش مهمی در نظم اقتصاد جهانی ایفا کند.
عضو شورای جهانی هنگ کنگ در خصوص فعالیت‌های بانک‌های هنگ کنگی در ایران اظهار داشت: در روابط تجاری دوجانبه بین کشورها معمولا اول روابط تجاری گسترش پیدا می‌کند و بعد سرمایه گذاری در صنعت و ایجاد بانک برای توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری شکل می‌گیرد.
وی در خصوص بحران‌های اقتصادی جهان در هنگ کنگ و تأثیرات آن گفت: در هنگ کنگ تأثیرات منفی این جریانات کوچکتر بوده است به خاطر اینکه نظم مالی بسیار خوبی در هنگ کنگ برقرار است و بانکها معمولا محافظه‌کار هستند.



  • کلمات کلیدی :
  • نوشته شده توسط : مشهد 118 | نظرات دیگران [ نظر]


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند
    ری شهری: هاشمی پیگیری پرونده مهدی هاشمی را مصلحت نمی دانست
    نقش انگلیس در اغتشاشات اخیر
    صحنه گردانان غایب اغتشاشات اخیر
    ما امروز به انتظار شهادت نشستهایم
    [عناوین آرشیوشده]


    border="0" ALT="Google" align="absmiddle">